blog

Blog / 02.04.2020

„Kiedy umysł zostaje ze soba sam na sam, zaczyna sie modlic. Taka bowiem jest natura umysłu. „Aniele boży, stróżu mój” - zobaczyłam mojego anioła z twarzą tak piękną, ze musiała być martwa, „ty zawsze przy mnie stój...

Blog / 24.03.2020

"Gdy świat staje się potworny i popełnia zbrodnie, którym nie mogę zapobiec, wysuwam twierdzenie, że gdzieś poza tym światem jest jeszcze inny, że są światy ludzkie, twórcze, które możemy przeciwstawiać siłom nieludzkim i niszczycielskim. Tylko ta myśl pozwala mi zachować równowagę." /A. Nin, 1938/ Kronika doświadczeń...

Blog / 29.02.2020

"Życie uczuć w muzyce stanowi analogon do życia uczuciowego człowieka; krąg uczuć muzycznych pokrywa się ze sferą uczuć ludzkich. [...

Blog / 25.01.2020

"Czym jest idea i forma adagia w muzyce? Ogniskiem i skupieniem, wyrazem i przedstawieniem najwyższego poziomu duchowości, także stanów mistycznych w dźwiękowej formie. [...

Blog / 11.01.2020

Navigare. Zwodnicza passa niesprzymierzonych sił względnego reagowania. Destabilizacja skrystalizowanej materii bytu. Nawigacja i przekraczanie polaryzacji, pozornych przeciwieństw w szczególnym uniesieniu emocjonalnym. W sztucznym świecie, zanurzenie się w przestrzeń niesprecyzowaną, nie wyznaczoną przez ewentualne fake newsowe guru, zdaje się być zaklinaniem rzeczywistości poprzez przestarzałe poszukiwania wewnątrz...

Blog / 04.01.2020

Intymność. Sfera niewyrażalnych emocji. W najprostszym z zagmatwanych światów, w kalejdoskopie odblasków, powtórki nabrzmiewają wzmożoną uczuciowością. To co było pragnieniem dni minionych całkiem, zamiera tylko w przestrzeni rozumowej, pozostając w pamięci zmysłowej tworzywem naszego "nowego świata". Ten...

Blog / 28.12.2019

Żyć w cyklu. Nieśpiesznie poddawać się rygorom zmieniającej się rzeczywistości. A może raczej obecnej racjonalizacji, która zmienia się wraz z położeniem wobec danego układu współrzędnych?...

Blog / 11.10.2019

Natura dźwięku filarem doskonałego wypowiadania się w dziele muzycznym. Jego natężenie, soczystość, jędrność. Nagromadzenie alikwotów, wszystkich składowych tonów, nadaje kształt tworzywu, które bez nadmiernej konceptualizacji staje się nośnikiem w pewnej mierze dookreślonej treści. Czy uzyskujemy rozmaite efekty kolorystyczne na fortepianie Erarda, czy na instrumencie współczesnym...

Blog / 13.09.2019

"Wyobraźmy sobie, że i n n y mówi i opowiada o tym, co ma przed oczyma. Mniej ważne okazuje się dla nas to, o czym wedle swej świadomości intencjonalnej mówi, a bardziej ważne to, że i jak mówi. W tym, jak mówi, wyraża się nie...